#MyPlace

Som dere kanskje ser så er dette et bilde av et øye. Mitt øye for å være nøyaktig. Når man først ser dette bildet, tenker man kanskje; "Hva har dette med #MyPlace å gjøre". Men forhåpentligvis så burde det ikke ta så lang tid å skjønne det. MyPlace i denne sammenhengen er rommet mitt. Ikke bare rommet mitt generelt, men den stolen som er plassert foran en dataskjerm på rommet mitt. (Ja, det er refleksjonen av en dataskjerm for de som ikke har skjønt det enda)
Jeg valgte å lage dette bildet fordi jeg tror mange kan kjenne seg igjen i følelsen av å sitte alene i et mørkt rom foran en skjerm, så jeg prøvde å gjenskape den følelsen så godt jeg kunne visuelt.
Av virkemidler er det i hovedsak nærheten og farger jeg har lagt vekt på. Fargene er veldig mørke, og litt kalde, noe som skaper riktig atmosfære til dette bildet. Nærheten gir en slags mystikk rundt det hele, siden blikket er så tomt og ser vekk fra kameraet. Bildet er også ganske tomt, det skjer ikke så mye. Det gjør det lettere å feste blikket. Her er det mest sannsynlig irisen eller skjermen som blir hvilepunktet for blikket siden jeg har plassert øyet i nærheten det gylne snitt.